الحب الحب

بكل الحب هانتكلم عن الحب. و بكل الحب هاناقش كل قضايا الحب. ﻻ ﻻ مش ده خالص اللي قصدي عليه ولا اللي في بالي و  ماينفعش ابدا اتكلم انا علي اي حاجة في الحب باي شكل من الاشكال لكن شوية حاجات كدة فكرت فيها بالصدفة و انا قاعد في لحظة روقان كدة و بقرأ ميكي و حبيت اكتب عنها بما اني بقالي كتير ماكتبتش حاجة هنا و كان صدفة مش اكتر ان كل ده يحصل النهاردة - الرابع عشر من فبراير.

في ميكي اللي اظن ان الاغلبية بيقروها او علي الاقل قروها مرة قبل كدة و كلنا عارفين ميكي و ميني و بطوط و زيزي اللي هما مش متجوزين ولا عايشين مع بعض ولا حتي بتبقي في صفحات او قصص للكبار فقط في المجلة. لكن بيحبوا بعض و تقريبا في ما بينهم كل حاجة يتضمنها الحب الحقيقي و مع ان صعب ان حد يشوف المجلة بالمنظر ده لكن انا متأكد ان من صغرنا و من طبيعة الحياة ان يبقي جوانا الحب ده من غير كل المشاكل اللي اخترعناها و بنعيشها و من غير كل الافكار و الانحرافات اللي بنفكر فيها علشان فاكرين ان ده بس اللي عايخلينا فرحانين او ان ده الهدف من الحياة.

اتمني ان النهاردة يبقي كل اتنين بيحبوا بعض.. كل واحد بيحب اي حد... اي نوع من الحب طالما حب صادق, ان الحب يجمعهم علي طول حتي لو كانوا مش علي طول قريبين من بعض.

و اهم حاجة اننا مانبطلش نحب بلدنا و ماننساش نحب ولا نبطل حب لكل الشباب اللي ضحوا بحياتهم علشان بلدنا و علشان كل واحد فينا..

Comments

Popular posts from this blog

تخيلات - عبيد

لو كنت تعرفني بجد